POGODA KOMÓRKA SZUKAJ FORUM KONTAKT PLAN
Historia...
...Z dziejów miasta
...Kalendarium
...Epizody historyczne
...1945 - 1975
...Było, minęło...
...Biografie mieszkańców
...Izba Historii w Szprotawie
Turystyka...
...Charakterystyka
...Zabytki
...PTTK
...Muzea
...Infrastruktura rowerowa
...Szlaki turystyczne
Przyroda...
...Informacje ogólne
...Okazy drzew
...Park Słowiański
...Buczyna Szprotawska
...Dąb Chrobry
...Bory Dolnośląskie
...Stawy Bobrowickie
...Ostoja przyrody
Miasto...
...Władze miejskie
...Położenie
...Ludność
...Miasta Partnerskie
...Symbole Miasta
...Geneza Nazwy
Wokół miasta...
...Koleje
...Harcerstwo
...Komunikacja publiczna
Biblioteka...
...Prasa lokalna
...Książki o Szprotawie
MKS Sprotavia...
...O klubie
...Terminarz ligowy
...Historia
...Archiwum sezonów
Powiat ogłosił przetargi na remont drogi Szprotawa - Cieciszów - 2018-01-11 17:28:07
Ogłoszono dwa postępowania przetargowe na przebudowę drogi nr 1056f relacji Szprotawa - Zimna Brzeźnica. Prace będą dotyczyć odcinków od Szprotawy do końca miejscowości Wiechlice i od końca miejscowości Wiechlice do mostu nad rzeką Szprotawa w Cieciszowie.

Jak można przeczytać w dokumentacji projektowej planuje się remont drogi powiatowej nr 1056F o następujących parametrach:

Całkowita długość drogi: 4.540,00m (odcinek Szprotawa - Wiechlice), 846,00m (odcinek Wiechlice - Cieciszów), szerokość jezdni 5,5m z miejscowymi poszerzeniami.

Ze względu na historyczny charakter nawierzchni nie planuje się jej rozbiórki.

Wprowadza się nowe warstwy nawierzchniowe (bitumiczne) wykorzystując istniejącą nawierzchnię jako podbudowę. Wymóg pozostawienia nawierzchni brukowej wynika z uzgodnień jakie przeprowadzono z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

Rozbiórce podlega nawierzchnia w miejscach w których projektuje się wyspy segregujące ruch, w celu wykonania pełnej konstrukcji, w miejscach gdzie droga zmienia geometrię oraz w miejscach wymiany istniejących przepustów pod drogą.
Rozbiórce podlegają wszystkie istniejące elementy zjazdów do posesji, materiał nadający się do ponownego wbudowania zostanie przekazany mieszkańcom lub Inwestorowi w zależności od uzgodnień.

Rozbiórce i utylizacji podlegają wszystkie wskazane przepusty wraz ze ściankami czołowymi.

W miejscowościach w miarę możliwości, projektuje się ciągi piesze w postaci chodników z kostki betonowej w kolorze szarym o gr. 8cm na podsypce cementowo piaskowej na warstwie konstrukcyjnej zgodnie z rysunkami przekrojów normalnych. Szerokość chodników waha się od 1,5 do 2,0m.
W miejscowościach projektuje się zjazdy na posesje z kostki betonowej
o gr. 8cm w kolorze czerwonym na podsypce cementowo - piaskowej.

Na wjazdach do miejscowości zaprojektowano wyspy segregujące ruch w celu ograniczenia prędkości.
Pomiędzy miejscowościami projektuje się jednostronne utwardzone pobocze z kostki betonowej o gr 8cm w kolorze żółtym na podsypce cementowo piaskowej. Szerokość utwardzonego pobocza wynosi 1,0m. Pobocze ograniczone jest krawężnikiem i obrzeżem ustawionymi
na ławie betonowej z oporem.

Druga strona drogi pomiędzy miejscowościami będzie posiadać pobocze utwardzone kruszywem łamanym 0/31,5mm zaklinowanego miałem kamiennym 0/5mm o szerokości 0,75m, grubości 10cm.

Zaprojektowano demontaż istniejących barier drogowych oraz mostowych wraz z przekazaniem materiału inwestorowi. Zaprojektowano nowe bariery drogowe oraz mostowe.

W ramach zadania planuje się zmianę organizacji ruchu polegającą na wprowadzeniu przejść dla pieszych. Oznakowanie pionowe przejść dla pieszych zaprojektowano jako aktywne zasilane energią słoneczną.

Termin składania ofert upływa 26.01.2018 w przetargu na odcinek od Szprotawy do końca Wiechlic i 25.01.2018 w przypadku odcinka od końca Wiechlic do Cieciszowa. Kryteriami decydującymi o wyborze najkorzystniejszej oferty w obu postępowaniach są w 60% cena, w 40% okres gwarancji udzielonej na wykonane prace. Realizacja robót ma się zakończyć 7.09.2018.

W galerii dołączonej do wiadomości prezentujemy drogę przed rozpoczęciem prac remontowych.
Dodał: Redakcja | komentarze [0] |