Zgodnie z zapowiedziami ogłoszono postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zaprojektowanie i wybudowanie ścieżki rowerowej przebiegającej częściowo w śladzie dawnej linii kolejowej z Zielonej Góry do Szprotawy.
Velo Sprotavia, bo tak ma się nazywać nowy szlak rowerowy będzie prowadzić ze Szprotawy do Stypułowa. Tam połączy się z wybudowaną kilka lat temu drogą rowerową prowadzącą w śladzie linii kolejowej nr 371. Dzięki temu będzie można dojechać ze Szprotawy do Kożuchowa, Nowej Soli, a nawet do województwa wielkopolskiego.
Postępowanie przetargowe ogłoszono dzisiaj tj. 29 sierpnia. W dołączonej dokumentacji wyczytać można, że licząca ponad 15 kilometrów droga rowerowa będzie posiadała nawierzchnię z betonu asfaltowego, w każdej miejscowości po drodze (Kartowice, Witków, Siecieborzyce) planuje się miejsce obsługi rowerzystów. Mosty i przepusty pochodzące z czasów linii kolejowej mają zostać zachowane, planuje się ich restaurację i doposażenie w balustrady. Skrzyżowania z drogami mają być zabezpieczone odpowiednimi szykanami. Planuje się także oświetlenie ddra w terenie zabudowanym.
Oprócz prac na dawnej linii kolejowej w ramach tego zadania zaplanowano także włączenie tej drogi do infrastruktury rowerowej na terenie miasta. W tym celu na ul. Słowackiego, Przejazdowej oraz części Kopernika planuje się wymianę nawierzchni chodników, tak, aby stworzyć z nich ciągi rowerowo-piesze (asfaltowe). Przy ul. Słowackiego ddr ma zboczyć do paleoparku skąd dojedzie się do ul. Niepodległości. Tam ma powstać ciąg pieszo-rowerowy (w ramach innego zadania). Dalsza część to ul. Ogrodowa, gdzie nawierzchnia z kostki ma być przebudowana na mineralno-żywiczą. Dalej koło postoju taxi ma się pojawić dworzec rowerowy. Kolejna część poprowadzi ul. Katedralną, Placem Kościelnym do Placu Ewangelickiego, gdzie planuje się utworzeniem miejsca obsługi rowerów. Nawierzchnia tych ostatnich nie będzie wymieniana, planuje się jedynie ustawienie znaków pionowych i wymalowanie oznakowania poziomego.
Miejsca obsługi rowerów mają być oświetlone, doposażone we wiaty, ławki, kosze na śmieci, stoły, stojaki rowerowe, apteczki oraz stacje naprawy rowerów. Dodatkowo mają także być wyposażone w tablice informacyjne.
Potencjalny wykonawca będzie mieć rok od dnia podpisania umowy, by zrealizować przedmiot zamówienia. Oferty zostaną otwarte 14 września. Kryteriami decydującymi o wyborze wykonawcy będą w 60% cena, w 40% okres udzielonej gwarancji.
Forum
Brak odpowiedzi na forum w tym temacie
Opcja odpowiadania na forum jest aktualnie niedostępna.