Polski Deutsch Francais
Szlaki turystyczne

Dział szlaki turystyczne ma służyć lepszemu poznaniu atrakcji, jakie kryje nasza gmina. Obejmować on będzie ścieżki istniejące (oznakowane), planowane oraz propozycje autorów strony (postaramy się je przedstawić na mapkach). Mamy nadzieję, że zawarte tutaj propozycje umożliwią wszystkim turystom dotarcie do ciekawych obiektów (przyrodniczych, militarnych, zabytków itd.) oraz umożliwią lepsze wykorzystanie wolnego czasu. Szlaki wykraczające poza obręb gminy będą przedstawiane do najbliższych miejsc godnych obejrzenia.

1. Szlak rowerowy im. Goepperta (niebieski ludzik na rowerze).
Wycieczkę tym szlakiem rozpoczynamy spod Muzeum Ziemi Szprotawskiej (ul. Świerczewskiego) i kierujemy się prosto na mosty. Przy pierwszym z nich warto zobaczyć XIX wieczną figurę św. Jana Nepomucena - patrona mostów. Dalej poruszamy się prosto ul. 3 Maja.
Przeczytaj więcej

2. Szlak Laubego (żółty).
Szlak Laubego zaczyna się na skrzyżowaniu dróg w miejscowości Bobrowice, gdzie należy skręcić w lewo na most nad Bobrem, (aby dojechać do niego od Szprotawy należy się poruszać niebieskim szlakiem rowerowym im. Goepperta).

3. Zielony szlak PTTK.
Zaczyna się przy dworcu kolejowym w Szprotawie. Dalej prowadzi przez centrum miasta na Zaborze. Tuż za placem cyrkowym skręca w prawo na ul. Parkową i doprowadza nas do Parku Słowiańskiego.
Przeczytaj więcej

4. Szlak północny (znaki czerwone).
Szlak prowadzi przez miejscowości leżące na północ i wschód od Szprotawy. Rozpoczyna się we wsi Henryków, gdzie znajduje się zabytkowy pałac wraz z...

5. Szlaki turystyczne do rezerwatu Buczyna Szprotawska i dębu Chrobry.
Pierwszy z nich umożliwiający dojazd od strony Leszna Dolnego zaczyna się na skraju lasu. Z Leszna Dolnego należy się kierować drogą nr 297 w kierunku Jeleniej Góry, na początku lasu należy skręcić w lewo w leśną drogę...
Przeczytaj więcej

6. Czerwony szlak leśny do Stawów Bobrowickich.
Znaki szlaku są namalowane na drzewach. Rozpoczyna się on za miejscowocią Śliwnik w lesie, gdzie należy skręcić w lewo. Dalej poruszamy się leśną drogą, do czasu kiedy dotrzemy do stawów.

7. Szlak wzdłuż kolejki Szprotawa - Zielona Góra.
Liczy sobie ponad 40 kilometrów długości. Jest oznakowany żółtymi znakami. W Szprotawie rozpoczyna się koło dworca kolejowego i dalej prowadzi wzdłuż ul. Kopernika, następnie skręca w ul. Przejazdową.

Niezależny Serwis Miejski www.szprotawa.org.pl
© 2005-2015 Wszelkie prawa zastrzeżone.
GFX © 2009 - Tomek.
Partner serwisu: www.szprotawa.info
Wykorzystywanie materiałów wyłącznie za zgoda autorów strony.
Niezależny Serwis Miejski nie jest związany finansowo ani organizacyjnie z żadną organizacją miejską, samorządową czy inną.