Turystyka
Historia
Miasto
Przyroda
Powiat ogłosił przetargi na remont drogi Szprotawa - Cieciszów
Ogłoszono dwa postępowania przetargowe na przebudowę drogi nr 1056f relacji Szprotawa - Zimna Brzeźnica. Prace będą dotyczyć odcinków od Szprotawy do końca miejscowości Wiechlice i od końca miejscowości Wiechlice do mostu nad rzeką Szprotawa w Cieciszowie.

Jak można przeczytać w dokumentacji projektowej planuje się remont drogi powiatowej nr 1056F o następujących parametrach:

Całkowita długość drogi: 4.540,00m (odcinek Szprotawa - Wiechlice), 846,00m (odcinek Wiechlice - Cieciszów), szerokość jezdni 5,5m z miejscowymi poszerzeniami.

Ze względu na historyczny charakter nawierzchni nie planuje się jej rozbiórki.

Wprowadza się nowe warstwy nawierzchniowe (bitumiczne) wykorzystując istniejącą nawierzchnię jako podbudowę. Wymóg pozostawienia nawierzchni brukowej wynika z uzgodnień jakie przeprowadzono z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

Rozbiórce podlega nawierzchnia w miejscach w których projektuje się wyspy segregujące ruch, w celu wykonania pełnej konstrukcji, w miejscach gdzie droga zmienia geometrię oraz w miejscach wymiany istniejących przepustów pod drogą.
Rozbiórce podlegają wszystkie istniejące elementy zjazdów do posesji, materiał nadający się do ponownego wbudowania zostanie przekazany mieszkańcom lub Inwestorowi w zależności od uzgodnień.

Rozbiórce i utylizacji podlegają wszystkie wskazane przepusty wraz ze ściankami czołowymi.

W miejscowościach w miarę możliwości, projektuje się ciągi piesze w postaci chodników z kostki betonowej w kolorze szarym o gr. 8cm na podsypce cementowo piaskowej na warstwie konstrukcyjnej zgodnie z rysunkami przekrojów normalnych. Szerokość chodników waha się od 1,5 do 2,0m.
W miejscowościach projektuje się zjazdy na posesje z kostki betonowej
o gr. 8cm w kolorze czerwonym na podsypce cementowo - piaskowej.

Na wjazdach do miejscowości zaprojektowano wyspy segregujące ruch w celu ograniczenia prędkości.
Pomiędzy miejscowościami projektuje się jednostronne utwardzone pobocze z kostki betonowej o gr 8cm w kolorze żółtym na podsypce cementowo piaskowej. Szerokość utwardzonego pobocza wynosi 1,0m. Pobocze ograniczone jest krawężnikiem i obrzeżem ustawionymi
na ławie betonowej z oporem.

Druga strona drogi pomiędzy miejscowościami będzie posiadać pobocze utwardzone kruszywem łamanym 0/31,5mm zaklinowanego miałem kamiennym 0/5mm o szerokości 0,75m, grubości 10cm.

Zaprojektowano demontaż istniejących barier drogowych oraz mostowych wraz z przekazaniem materiału inwestorowi. Zaprojektowano nowe bariery drogowe oraz mostowe.

W ramach zadania planuje się zmianę organizacji ruchu polegającą na wprowadzeniu przejść dla pieszych. Oznakowanie pionowe przejść dla pieszych zaprojektowano jako aktywne zasilane energią słoneczną.

Termin składania ofert upływa 26.01.2018 w przetargu na odcinek od Szprotawy do końca Wiechlic i 25.01.2018 w przypadku odcinka od końca Wiechlic do Cieciszowa. Kryteriami decydującymi o wyborze najkorzystniejszej oferty w obu postępowaniach są w 60% cena, w 40% okres gwarancji udzielonej na wykonane prace. Realizacja robót ma się zakończyć 7.09.2018.

W galerii dołączonej do wiadomości prezentujemy drogę przed rozpoczęciem prac remontowych.

Źródło: szprotawa.org.pl
Dodał: Redakcja, dnia 2018-01-11 17:28:07 komentarze [0]

Interaktywne
Społeczności
Wersje historyczne nie obsługują wtyczek społecznościowych.
Lotnisko
Informator
Sport
MKS Sprotavia
Promujemy
Praca
Biblioteka
Wokół miasta
Pogoda
Wersje historyczne nie obsługują aktualnej wtyczki pogodowej.

Serwis miejski www.szprotawa.org.pl & www.szprotawa.org
ZESPÓŁ SZPROTAWA.ORG.PL 2005-2015
Wykorzystywanie materiałów za zgoda autorów strony!!!